مردم در ماه‌ های محرم و صفر، نذر ماسک کنند

14 -2666
K2_ITEM_AUTHOR 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم در ماه‌ های محرم و صفر، نذر ماسک کنند و با این کار خیر، خانواده‌ ها را تشویق به استفاده از ماسک کنند.

 

به گزارش وبدا، به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی عصر چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت: مهم‌ترین علت مرگ و میرهای فعلی ناشی از کرونا، کاهش حساسیت مردم از این ویروس است که باعث تغییر عملکرد در انجام مسافرت در سفرهای خرداد، برگزاری مراسم عروسی، برگزاری نماز عید فطر، برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در فضاهای سربسته و حضور در کافی شاپ و قهوه‌خانه‌ ها شده است.

وی درباره علت افزایش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا، افزود: با موفقیت‌هایی که در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد در کنترل ویروس کرونا در کشور به دست آوردیم، مرگ ۱۵۸ مورد در روز به ۳۴ مورد کاهش یافته بود، اما علت اصلی افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونا در حال حاضر، کاهش حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: ترس از عاقبت کار نادرست یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی و بهترین خصوصیت افراد عاقل است. افزایش سریع ترس از بیماری در ایران و سایر کشورها در ابتدا ایجاد شد و حضور جمعیت در اماکن عمومی کاهش یافت. پس از گذراندن موج اول، با کاهش حساسیت مردم، حضور افراد در جامعه بیشتر شد و در نتیجه تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کرد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ مهم ‌ترین معیار در مورد بررسی ویروس کرونا است و هر رفتار درست و نادرستی که انجام شود، ۴ تا ۶ هفته بعد اثر خود را نشان می دهد. این نتیجه عملکرد جامعه در خرداد ماه است. در دو ماه تابستان اگر ویروس را سرکوب نکنیم، در فصل پاییز که مورد علاقه و مطلوب ویروس پیچیده کرونا خواهد بود، با شرایطی سخت‌ تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد.

دکتر حریرچی توصیه کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در ماه‌های محرم و صفر، نذر ماسک کنند و به دیگران ماسک بدهند تا خانواده‌ ها را تشویق به استفاده از ماسک کنیم.

458 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده