آموزش ۶ هزار پرستار برای فعالیت در بخش‌های عمومی و مراقبت ویژه در دستور کار قرار گرفته است

08 -2666
K2_ITEM_AUTHOR 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش ۶ هزار پرستار جهت بخش‌های عمومی و مراقبت های ویژه که بیماران خاص همچون کرونایی‌ها بستری هستند در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

به گزارش وبدا، دکتر مریم حضرتی در نشست با روسا، مدیران و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: در ایام موج دوم بحران کرونا و افزایش بیماران کرونایی که نیازمند افزایش کادر درمانی متخصص و آموزش‌دیده هستیم، آموزش ۶ هزار پرستار جهت بخش‌های جنرال و ICU که بیماران خاص همچون کرونایی‌ها بستری هستند در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلاس‌های تئوری به‌صورت غیرحضوری و کلاس‌های عملی هم به‌صورت حضوری متناسب با رعایت موازین و دستورالعمل ها برگزار می‌شود.

وی افزود: مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله پرستاری در حال پیگیری است و از روسا و مدیران حوزه پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان می‌خواهیم که تمامی کمبودها و اقلام و تجهیزات مورد نیاز را به‌صورت مکتوب در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اقدامات لازم جهت تامین نیازها صورت پذیرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: کمبود نیروی انسانی در همه‌جا هست و فقط در حوزه بهداشت و درمان نیست، اما باید بیشترین کار نیروها صرف پیشگیری شود و نه درمان، این اقدام مناسب‌ترین کار در شهرهای قرمز همچون مشهد است.

دکتر حضرتی تصریح کرد: مشهد چشم ایران است و نگرانی‌های این شهر، نگرانی کل کشور است، اگر در موج اول کرونا توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم به‌دلیل همکاری همه‌جانبه تمامی مجموعه‌ها و همراهی مردم بود، چیزی که باید در موج دوم هم باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نکات آموزشی به مردم باید به‌صورت مکتوب در اختیارشان قرار بگیرد، بیان کرد: فردی که در منزل تحت درمان است و یا کسی که می‌خواهد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد باید بداند که چه کاری انجام دهد و چه کاری نباید انجام دهد.

دکتر حضرتی گفت: در بحث تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه،  بسیاری از دانشگاه‌ها نیروهای فصل‌های پائیز و زمستان خود را تامین کردند و نیروی شرکتی که عملکردش خوب بوده باید جذب شود و خواسته‌مان به‌کارگیری نیرو متناسب با بودجه موجود است تا مشکلی در بحث پرداخت‌ها نباشد.

464 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده