سفرنامه خانواده محب به پایتخت شاه توت کشور

04 -2666
K2_ITEM_AUTHOR 

نوزدهمین کوهگشت خانوادگی محب روز جمعه 24 مرداد ماه از بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی  به سمت دامنه کوه های سربه فلک کشیده کرکس و شهر برزک شروع شد.

 

 برزک به معنی برزاو یعنی در کنار آب بوده که بعدا آو (آب)به اوک تبدیل شده است.

برزک در دره بزرگ و پهناوردر50 کیلومتری جنوب غربی کاشان و 60 کیلومتری میمه و 55 کیلومتری دلیجان و در مسیر جاده‏ ای قرار دارد که از یک طرف به آزاد راه اصفهان ـ‌ تهران و از سمت دیگر به اتوبان کاشان ـ قم ختم می ‏شود.

علاوه بر گلستان های گل محمدی، کارگاه های گلابگیری، آسیاب های قدیمی، کوچه باغ های حاشیه نهرها و قنات ها، چنار چند صد ساله، موزه مردم شناسی، آب انبار قاجاری، حمام صفویه ، جاده تفریحی سعد آباد، چشمه احمد آباد و زیارتگاه امامزاده سراج الدین بن موسی بن جعفراز جاهای دیدنی این شهر بشمار می آید.

70 درصد گلاب کشوردراین شهر تولید می شود وبا تولید سالانه بیش از 300 تن شاه توت لقب پایتخت شاه توت کشوررا از آن خودش کرده است . همچنین آلو زرد برزک که به آلوی خیکی و آلوی مرغی نیز نامیده می شود در منطقه مشهور می باشد.

برزک دارای 7 محله بزرگ است که هرکدام 10 تا 15 چشمه آب دارد که عبارتند از1- محله امام خمینی ( سرگاول) 2- محله درب مسجد جامع 3- محله شهید رجائی ( سردل ) 4- محله درب زیارت 5 -محله مصلا  6-محله کارگاه  7- محله باغستان.

طبق رسم سنتی وقدیمی همه ساله از ابتدای مهر تا اواسط آبان ماه (7 هفته) مردم محل با جمع آوری نذورات نذر آش حلیم با گوشت به نیت بارش خوب در سال جاری کرده و این آش رو بین اهالی تقسیم می کنند.

شغل مردم برزک گلابگیری، زنبور داری، دامداری، باغداری، کشاورزی، قالیبافی و ... می باشد.

پس از رسیدن به برزک در مسیر از کوچه پس کوچه های شهر که بطرف موزه مردم شناسی در حال حرکت بودیم که چشمان به یک درخت چنار خورد که به شهادت مردم محلی قدمت چهارصد ساله داشت.

چند دقیقه پیاده روی صبحگاهی درکوچه های شهربا هوای تمیزوخنک، لذت بخش بابوی نان روستائی که از کوچه پس کوچه ها به مشام می رسید،عطر دل انگیز خاک آب داده شده جلو خانه ها توسط زنان محلی با لباسهای رنگارنگ،جیک جیک گنجشکها ،آوای خوش انواع پرندگان ،مشاهده مردم با صفا، ساده و بی آلایش با لبخندی برلب که همگی نشان از رضایتمندی اززندگی را تداعی می کرد.

پیاده روی در این فضا,بازدید از آسیاب آبی سعد آباد,چشمه احمدآباد,تپه قلعه آتشگاه,موزه مردم شناسی برزک و محله های برزک,گلابگیری سنتی توریستی ,برگزاری مسابقه برای کودکان و بزرگسالان روح تازه ای در وجود همکاران دمید و همه و همه دست به دست هم داد تا ساعاتی دلنشین روز جمعه همراه با صرف صبحانه به میزبانی آقای افتخاری نیا دراین طبیعت مثال زدنی سپری شود.

435 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده