جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

25 -2666
K2_ITEM_AUTHOR 

 

در جراحی تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی کامل مفصل زانو یا توتال‌نی (Total Knee Arthroplasty) عمل جراحی ارتوپدی که با استفاده از آن سطوح مفصلی استخوان‌های ران و درشت‌نی در مفصل‌زانو با سطوح مصنوعی جایگزین می‌گردد.

 

هر سال بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی تعویض مفصل زانو در ایالات متحده با موفقیت انجام می‌پذیرد. آرتروپلاستی مفصل زانو در مواردی که سطوح مفصلی بیمار به دلایلی مانند استئوآرتریت، روماتیسم مفصلی، دفورمیتی واروس یا والگوس شدید، تروما یا خونریزی داخل مفصلی مزمن از بین رفته با جایگزینی دقیق پروتزهای آماده انجام می‌گیرد.

علت تعویض مفصل زانو

شایع ترین علت درد مزمن زانو و ناتوانی آرتریت است. اگر چه آرتریت انواع مختلفی دارد، اغلب زانو درد ها ناشی از سه نوع آرتریت هستند: آرتروز زانو ، روماتیسم مفصلی و آرتریت پس از ضربه هستند.

آرتروز

این نوع آرتریت به فرسایش ناشی از افزایش سن مرتبط است. این مشکل معمولا در بین افراد 50 سال به بالا اتفاق می افتد، اما ممکن است جوانان نیز به آن مبتلا شوند. غضروفی که استخوان های زانو را محافظت می کند، نرم و فرسوده می شود. سپس استخوان ها به یکدیگر سائیده می شود و باعث سفتی و درد زانو می گردند.

روماتیسم مفصلی

در این بیماری غضای سینوویالی که دور مفصل قرار گرفته است ملتهب و ضحیم می شود. این التهاب مزمن به غضروف آسیب می رساند و در نهایت باعث از بین رفتن غضروف، درد و سفتی می شود. روماتیسم مفصلی شایع ترین شکل گروه اختلالاتی است که آرتریت التهابی نامیده می شوند.

آرتریت پس از ضربه

این نوع آرتریت پس از یک آسیب دیدگی شدید در زانو اتفاق می افتد. شکستگی های استخوان های دور زانو یا پارگی های رباط های زانو در طول زمان به غضروف مفصلی آسیب وارد می کنند و باعث زانو درد و محدود کردن عملکرد زانو می گردند.

انواع ایمپلنت ها و روش تعویض مفصل زانو

جراحی های مفصل زانو همگی مشابه نیستند. انواع مختلفی از جراحی مفصل زانو وجود دارد که از قرار زیر هستند:

724 K2_VIEWS
مسیبی

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده