چاپ کردن این صفحه

سرطان در دوران بارداری

01 -2665
K2_ITEM_AUTHOR 

گرچه سرطان در دوران بارداری نادر است ، اما این امکان وجود دارد که در دوران بارداری به سرطان مبتلا شوید. همچنین ممکن است در حالی که تحت درمان سرطان هستید، باردار شوید. بارداری باعث سرطان نمی شود و در اکثر موارد، باردار شدن باعث نمی شود سرطان در بدن شما سریعتر رشد کند. گاهی، تغییرات هورمونی می توانند سرطان های خاصی مانند ملانوم را تحریک کنند، اما این اتفاق شایع نیست.

 

سرطان معمولاً بر نوزاد متولد نشده شما تأثیر نمی گذارد، اما برخی از روش های درمانی ممکن است خطراتی ایجاد کنند. برای تعیین بهترین گزینه های سلامت خود و کودکتان با پزشک خود از نزدیک در ارتباط باشید.

سرطان در دوران بارداری چقدر شایع است؟

به طور کلی، سرطان در دوران بارداری یک اتفاق غیر معمول است. آمارها نشان می دهند که از هر 1000 زن باردار حدود 1 مورد مبتلا به نوعی سرطان تشخیص داده می شود. با این حال، متخصصان انتظار دارند که تعداد زنان باردار مبتلا به سرطان افزایش یابد زیرا امروزه تعداد بیشتری از خانم ها در سن بالا باردار می شوند. با افزایش سن، خطر ابتلا به بیشتر سرطان ها افزایش می یابد.

سرطان پستان یکی از شایعترین انواع سرطان ها می باشد که در دوران بارداری زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. حدود 1 زن از هر 3000 زن باردار با این نوع سرطان تشخیص داده میشوند.

چه نوع سرطان هایی حین بارداری شایع تر هستند؟

برخی از سرطان های شایع که در دوران بارداری تشخیص داده می شوند عبارتند از :

✔️سرطان پستان

✔️سرطان گردن رحم

✔️لنفوم هوچکین و غیرهوچکین

✔️سرطان تخمدان

✔️ملانوم

✔️لوسمی

✔️سرطان تیروئید

✔️سرطان کولورکتال

سرطان های دیگر مانند سرطان ریه، مغز و استخوان نیز ممکن است در دوران بارداری رخ دهند، اما بسیار نادر هستند.

گاهی، علائم خاصی از سرطان ممکن است با علائم بارداری همپوشانی داشته باشند، که می تواند تشخیص را به تأخیر بیندازد. علائم متداول بارداری و سرطانهای خاص شامل موارد زیر می باشند:

✔️نفخ✔️سردرد✔️حالت تهوع✔️استفراغ✔️خستگی✔️تغییرات پستان✔️خونریزی از مقعد

809 K2_VIEWS
مسیبی

پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اشکال یابی جوملا