درمان واسکان رایگان بیماران سرطانی در بیمارستان آیت الله یثربی کاشان

10 شهریور 1401
K2_ITEM_AUTHOR 

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان طی مصاحبه ای باخبرگزاری فارس گفت: تا پایان تیرماه سال جاری، تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۲ بیمار مبتلا به سرطان به این مرکز درمانی مراجعه و در بخش‌های شیمی درمانی، رادیو تراپی و براکی تراپی خدمات رایگان دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سرطان یکی از انواع بیماری‌های شایع در سرتاسر جهان است که سالانه افراد زیادی را درگیر خود می‌کند؛ سلول‌های سرطانی باتوجه به اینکه در کدام نقطه از بدن آغاز می‌شوند، انواع مختلفی دارند که هر کدام به تناسب وضعیت، روش درمانی مختص خود را دارند البته گاهی ممکن است برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری، مجبور به‌کارگیری هم‌زمان از چند روش درمان باشیم اما قبل از هر چیزی تشخیص به موقع این بیماری نکته‌ای حائز اهمیت است که برای این مورد از روش‌هایی مانند تست‌های آزمایشگاهی، عکس‌برداری، نمونه‌برداری و آندوسکوپی استفاده می‌شود.

این در حالی است که طبق گفته مهدی دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شهر کاشان، سالانه حدود ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان جدید شناسایی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها سرطان پستان در زنان، سرطان پروستات در مردان و سرطان‌های مرتبط با گوارش در هر دو جنس است و در همین راستا بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی(ره) کاشان در سال ۱۳۹۵ و با هدف ارائه خدمات درمانی ویژه بیماران مبتلا به سرطان افتتاح و در طول این سال‌ها به ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی از سراسر کشور پرداخته است.

به‌‌صورت رایگان سرطان را درمان کنید

از ویژگی‌های متمایز کننده این مرکز درمان سرطان در کشور، می‌توان به رایگان بودن درمان سرطان برای بیماران، فارغ از داشتن بیمه پایه و تکمیلی و همچنین اسکان رایگان  بیمارانی است که از خارج شهرستان کاشان برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند اشاره کرد همچنین استفاده از کادر مجرب، فراهم کردن محیطی دلنشین و آرام‌بخش، به‌کارگیری بروزترین تجهیزات پزشکی و درمانی در تمام بخش‌های مختلف این بیمارستان از دیگر ویژگی‌های آن است که باعث آرامش خاطر بیماران و همراهان وی در هنگام مراجعه به این مرکز درمانی می‌شود.

برای اطلاع از نحوه پذیرش و درمان بیماران مبتلا به سرطان، به سراغ مدیران این بیمارستان رفتیم و آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس یا مسؤولان این بیمارستان است:

درمان رایگان بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان

رضا نعناکار، مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به درمان بسیاری از سرطان‌ها از طریق شیمی‌درمانی، رادیوتراپی (پرتو درمانی) و براکی‌تراپی بدون دریافت فرانشیز از بیماران اظهار داشت: بیماران مبتلا به سرطان با هر نوع پوشش بیمه‌ای و داشتن یا نداشتن بیمه تکمیلی، با مراجعه این مرکز درمانی بدون دریافت هزینه‌ای وارد مرحله درمان می‌شوند.


رضا نعناکار رییس بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان

وی با اشاره به هزینه‌های بسیار زیاد درمان بیماری سرطان و پایین بودن سقف پرداختی بیمه‌های پایه و تکمیلی افزود: به‌دلیل اینکه هزینه‌های درمان‌ سرطان از گران‌ترین درمان‌ها است، این هزینه‌ها از سقف پرداختی بیمه‌های پایه و تکمیلی فراتر می‌رود و این مابه‌التفاوت پرداختی بیمه‌ها و هزینه درمان توسط بیمارستان پرداخت می‌شود.

ارائه ۷۰ میلیارد تومان خدمات رایگان برای درمان سرطان

نعناکار ضمن اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد تومانی خدمات رایگان درمان سرطان در این مرکز درمانی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار این مرکز درمانی در سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۹ هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به‌علت افزایش قیمت‌ها این مبلغ به عدد ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت؛ همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز به‌صورت ماهیانه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خدمات درمانی رایگان شامل شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و براکی‌تراپی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه شده است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان در پاسخ به سوالی مبنی بر منابع تأمین هزینه‌های‌ بخش‌های مختلف درمان سرطان عنوان کرد: این هزینه‌ها از طریق بخش‌های دیگر بیمارستان نظیر جراحی چشم، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی و زایمان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد استفاده در بخش‌های درمان سرطان این مرکز درمانی از به‌روزترین دستگاه‌های موجود در دنیا تهیه شده است، گفت: در این مرکز ۱۸ تخت شیمی‌درمانی، ۲ دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه براکی‌تراپی وجود دارد.

درمان بیش از ۱۷ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کاشان

نعناکار با بیان اینکه تا پایان تیر ماه سال جاری، تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۲ بیمار مبتلا به سرطان به این مرکز درمانی مراجعه و در بخش‌های شیمی درمانی، رادیو تراپی و براکی تراپی خدمات رایگان دریافت کردند، تصریح کرد: در بخش شیمی‌درمانی تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۹ نفر، در بخش رادیوتراپی تعداد ۳ هزار و ۶۶۰ نفر و در بخش براکی‌تراپی تعداد ۷۹۳ نفر از این خدمات استفاده کردند.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان مجموع جلسات ارائه خدمات رایگان درمان سرطان در بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی را تا پایان تیر ۱۱۴ هزار و ۶۱۱ جلسه اعلام کرد و افزود: در بخش شیمی‌درمانی ۲۲ هزار ۱۲۵ جلسه، در بخش رادیوتراپی ۸۸ هزار و ۵۱۰ جلسه و در بخش براکی‌تراپی ۳ هزار و ۹۷۶ جلسه خدمات درمانی رایگان به بیماران سرطانی ارائه شده است.

اسکان رایگان بیماران سرطانی غیربومی جهت درمان در کاشان

وی با اشاره به اسکان رایگان بیماران و همراهان آن‌ها که از خارج شهرستان کاشان برای درمان بیماری سرطان به بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی مراجعه می‌کنند، گفت: طول دوره درمان بیمارانی که برای رادیوتراپی به این مرکز مراجعه می‌کنند، معمولاً بیش از یک ماه زمان نیاز دارد در همین راستا یک مجموعه همراه‌سرای سنتی واقع در خیابان امام خمینی(ره) با ظرفیت ۱۰ خانوار در اختیار بیمارانی که از شهرهای دیگر به کاشان می‌آیند قرار داده می‌شود و برای اسکان هزینه‌ای نیز دریافت نمی‌شود.

نعناکار ادامه داد: همچنین یک مجموعه همراه‌سرای ۴۲ واحدی توسط خیری به‌نام عصیری که از بهبود یافتگان این مرکز است در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر زیربنا با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در بلوار قطب راوندی جنب اداره دامپزشکی شهرستان کاشان در دست ساخت است و حدوداً تا یک ماه دیگر وارد مرحله تجهیز نهایی و بهره‌برداری خواهد شد که کوچک‌ترین واحد‌های آن ۲۵ متری است.

نظر بیماران درباره اسکان در همراه سرای سنتی بیمارستان آیت الله یثربی کاشان

۸۰ درصد بیماران بخش براکی‌تراپی را مراجعان غیرکاشانی تشکیل می‌دهند

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان با بیان اینکه بخش براکی‌تراپی این مرکز، تنها بخش براکی‌تراپی بخش مرکزی ایران است، ادامه داد: به‌دلیل عدم وجود این بخش در استان‌های قم، اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، ۸۰ درصد بیماران بخش براکی‌تراپی را مراجعه‌کنندگان غیر کاشانی تشکیل می‌دهند، همچنین ۶۰ درصد بیماران بخش رادیوتراپی نیز از خارج کاشان پذیرش شده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دریافت اعتبارات دولتی برای درمان بیماری سرطان گفت: در گذشته وزارتخانه به بیمارستان‌هایی که بخشی از هزینه درمان سرطان را دریافت نمی‌کردند، کمک می‌کرد البته که مبلغ آن بسیار ناچیز بود ولی با شروع بیماری کرونا همان اعتبارات نیز قطع شد.

آمادگی پذیرش بیماران سرطانی سراسر کشور را داریم

نعناکار با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان در خصوص پذیرش رایگان بیماران سرطانی از سراسر کشور خاطرنشان کرد: این مرکز درمانی آمادگی دارد تا بیماران سرطانی که ممکن است در انتظار نوبت‌های طولانی مدت بیمارستان‌های دولتی در شهرهای دیگر باشند، در اسرع وقت پذیرش کرده و مراحل درمان آنان را به صورت کاملاً رایگان آغاز کند.

همچنین محمدرضا جمالی، معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به امکان‌پذیر بودن درمان بسیاری از سرطان‌ها اظهار داشت: بیماری سرطان در حال حاضر چندین نوع درمان از جمله شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و براکی‌تراپی دارد.


 محمدرضا جمالی معاون درمان بیمارستان آیت الله یثربی کاشان

وی با بیان اینکه پذیرش و درمان بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان یثربی، به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که تست سرطان بیماری مثبت باشد، آن بیمار می‌تواند به این مرکز مراجعه کند، به‌صورت کاملاً رایگان پذیرش شود و با روش‌های شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و براکی‌تراپی تحت درمان قرار گیرد.

جمالی با اشاره به مراجعه بیماران سرطانی از شهرهای مختلف کشور به بیمارستان آیت‌الله یثربی افزود: با توجه به رایگان بودن هزینه‌های درمان بیماری سرطان برای بیمار و استفاده از سقف پرداخت‌های بیمه‌ای، مراجعه کنندگان بسیاری از شهرهای مختلف مانند اصفهان، شهرکرد، سیستان و بلوچستان به کاشان آمده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان با اشاره به اینکه طول دوره درمان فرد مبتلا به سرطان از روش‌های یاد شده از ۱۰ روز تا ۲ ماه متغیر است، بیان کرد: علاوه بر روش‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، بخش جدیدی به نام «براکی‌تراپی» برای درمان سرطان به مجموعه بیمارستان اضافه شده که روش بسیار جدیدی است و مانند روش‌های دیگر به‌صورت رایگان یا از طریق بیمه پایه و تکمیلی بیمار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیمارستان آیت‌الله یثربی جزو ۴ مرکز فعال کشور در زمینه درمان سرطان به روش براکی‌تراپی است، گفت: در حال حاضر این دستگاه تنها در مشهد، کاشان و تهران وجود دارد البته به این علت که سورس رادیواکتیو این دستگاه‌ها ۵ سال است و بعد از آن غیرفعال می‌شود، از عمر دستگاه تهران بیش از ۵ سال گذشته و به علت تحریم‌های اقتصادی نتوانسته‌اند آن را جایگزین کنند.

جمالی با بیان اینکه در شهرستان کاشان سرطان‌های مختلف به روش براکی‌تراپی درمان می‌شود، افزود: به علت اینکه استفاده از این دستگاه نیازمند مهارت خاصی است، در تهران معمولاً برای درمان سرطان‌های سینه و رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کاشان در اکثر درمان سرطان‌هایی که امکان براکی‌تراپی وجود داشته باشد آن را انجام داده‌ایم مانند سرطان مغز، زبان و حنجره، در حالی که در شهرهای دیگر به علت عوارض‌هایی که ممکن است داشته باشد کم‌تر به این موضوع پرداخته می‌شود.

نحوه پذیرش بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان

معاون درمان بیمارستان آیت‌الله یثربی در پاسخ به سؤالی در مورد نحوه پذیرش بیماران مبتلا به سرطان از سراسر کشور در این مرکز درمانی گفت: بیماران مبتلا به سرطان سراسر کشور می‌توانند مدارک پزشکی خود را از طریق پایگاه‌ اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بیمارستان آیت‌الله یثربی ارسال کنند، پس از آن مدارک ارسالی توسط متخصصان بررسی و آزمایشات مورد نیاز قبل از شروع درمان انجام می‌شود و نتایج آن مجدد توسط متخصصان بررسی و نهایتاً بر اساس وضعیت بیمار برای شروع درمان سرطان نوبت دهی می‌شود.

وی یادآور شد: هزینه انجام آزمایشات اولیه برای شروع درمان سرطان بر عهده بیمار است، اما در مواردی که بیمار از عهده مخارج آن بر نیاید این نیز توسط کمیته مددجویان بیمارستان پرداخت می‌شود.

جمالی هدف از درمان سرطان را افزایش طول عمر بیمار و فراهم کردن زندگی آرام و بدون درد عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی نسبت به ۶ ماه قبل تحول زیادی در زمینه درمان سرطان اتفاق افتاده است یعنی به مرور زمان درمان، داروها و روش‌های جدیدی به وجود می‌آید که در حد توان‌مان عمر بیمار را افزایش دهیم همچنین احتمال و امکان اینکه روش‌های درمان جدیدی برای درمان این بیماری به‌وجود بیاید افزایش پیدا می‌کند.

برگزاری کلاس‌های تاب آوری برای بیماران سرطانی درمان شده در کاشان

معاون درمان بیمارستان آیت‌الله یثربی از برگزاری کلاس‌هایی با عنوان «تاب آوری» برای بیماران درمان شده در روزهای سه‌شنبه هر هفته در این مرکز درمانی خبر داد و عنوان کرد: بیمارانی که مراحل درمان خود را طی کرده‌اند وارد این کلاس‌ها شده و در آنجا از طریق انجام فعالیت‌های گروهی، کوه‌گشت، ورزش و مشاوره‌های تخصصی قدرت تحمل و صبر خود را افزایش می‌دهند همچنین یک کارشناس روانشناسی با این بیماران در ارتباط است که خود نیز بهبود یافته این بیماری است و با این فضا آشنایی کامل دارد.

در ادامه برای ارزیابی خدمات ارائه شده این مرکز به بیماران، به سراغ تعدادی از بهبود یافتگان و افراد در حال درمان بخش‌های رادیوتراپی و براکی‌تراپی بیمارستان آیت الله یثربی رفتیم و با آن‌ها به گفت وگو پرداختیم:

رضایت بیمارات از خدمات

همراه یکی از بیماران مبتلا به سرطان رحم در بخش رادیو تراپی بیمارستان آیت الله یثربی اهل شهر اراک استان مرکزی است و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه برای ما برای درمان بیماری همراه‌مان به اصفهان سفر کرده بودیم، اظهار داشت: زمانی که به قصد انجام درمان بیماری سرطان بیمارمان از اراک به اصفهان رفتیم، ما را به این مرکز درمانی معرفی کردند و از ابتدای مردادماه سال جاری برای درمان به کاشان آمدیم و نزدیک به یک ماه است که در همراه‌سرای بیماران واقع در خیابان امام خمینی (ره) کوی آل یاسین اقامت داریم و برخی اوقات در آخر هفته‌ و پس از اتمام جلسه درمان برای دید و بازدید به اراک رفته و مجدد ابتدای هفته به کاشان باز می‌گردیم.

وی ضمن رضایت از برخورد پرسنل و کادر بیمارستان افزود: از پرسنل و کادر درمان این بیمارستان رضایت کامل داریم.

حاج محمد اهل کاشان یکی دیگر از بیماران بخش رادیوتراپی بود که در انتظار جلسه ۱۷ پرتو درمانی خود بود در گفت وگو با خبرنگار فارس، درباره پرداخت هزینه جهت انجام درمان گفت: برای درمان بیماری سرطان به روش رادیوتراپی هزینه‌ای پرداخت نکرده‌ایم و نیاز است از برخورد بسیار خوب پرسنل بیمارستان به ویژه بخش رادیوتراپی تشکر کنم که در طول این مدت زحمات زیادی را متحمل شدند.

بیمار مبتلا به سرطان: هزینه درمانم از طریق بیمه و خیران پرداخت می‌شود

مریم اهل کاشان و بیمار مبتلا به سرطان حاضر در بخش پرتو درمانی نفر دیگری بود که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان داشت: با توصیه یکی از پزشکان به این مرکز درمانی مراجعه کردم و اولین جلسه شروع درمانم است که در انتظار رسیدن نوبت پرتو درمانی هستم؛ برای هزینه پذیرش پرتودرمانی به ما گفته‌اند که هزینه‌های درمان از بیمه و باقی‌مانده توسط خیران پرداخت می‌شود.

همسر بیمار دیگری اهل استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام پایان یافتن دوره درمان همسر خود اظهار داشت: درمان همسرم حدوداً سه هفته به طول انجامید و حدود دو هفته قبل به پایان رسید؛ با توجه به اینکه همسرم تحت پوشش بیمه تکمیلی بود موقع پذیرش هزینه‌ای از ما دریافت نشد و در طول مدت درمان  نیز روزهای شنبه و چهارشنبه برای انجام براکی‌تراپی از قم به کاشان سفر می‌کردیم و پس از اتمام جلسه مجدداً به قم باز می‌گشتیم.

وی با بیان اینکه مراکز درمان سرطان در کشور محدود می‌باشد و در همین راستا یکی از مشکلات شلوغی و معطلی بیماران جهت انجام براکی‌تراپی است، افزود: روزهایی که به بیمارستان مراجعه می‌کردیم معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ نفر در نوبت انجام براکی‌تراپی قرار داشتند و با توجه به اینکه این درمان، به نوعی درمان تهاجمی تلقی می‌شود و نیازمند این است که بیماران استرس و اضطراب کم‌تری داشته باشند، امیدوارم با تلاش‌های پرسنل این مدت به کم‌ترین میزان خود برسد.

به گزارش فارس، امروزه درمان بیماری سرطان یکی از گران‌ترین درمان‌ها به‌شمار می‌رود از این رو با توجه به شرایط اقتصادی افراد جامعه و افزایش قیمت داروهای مورد نیاز در درمان سرطان بسیاری از مبتلایان به علت عدم توانایی اقتصادی در پرداخت هزینه‌های آن از درمان منصرف می‌شوند.

در این شرایط بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان اقدام به پذیرش بیماران مبتلا به انواع سرطان از سراسر کشور کرده تا تنگناهای اقتصادی خانواده‌های درگیر با این بیماری مانع درمان و بهبودی آنان نشود و امید است در آینده‌ای نزدیک با همت مسؤولان و کمک خیران تعداد مراکز درمان بیماری‌های خاص مانند سرطان در سطح کشور افزایش یافته تا وضعیت درمان و بهبود بیماران سرطانی در سطح کشور به حد مطلوبی برسد.

567 K2_VIEWS
تقی زاده

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده