مادران باردار نیازی به واکسن کرونا ندارند

30 آبان 778
K2_ITEM_AUTHOR 

متخصص بیماری های عفونی گفت: مادران باردار نیازی به واکسن کرونا ندارند. 

 

دکتر حسن افضلی در 42 مین وبینار محب بیمارستان آیت الله یثربی که با موضوع ویروس و واکسیناسیون کرونا برگزار شده بود، از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مراجعات بیماران سرپایی و بستری ها در کاشان از هفته گذشته خبر داد و گفت: این بیماری از اسفندماه سال گذشته در کاشان آغاز شد و پیک شدید آن تا فروردین ماه ادامه داشت و بعد شاهد کاهش بیماری طی دو ماه بعد از آن بودیم و مجددا در آبان و آذر ماه تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 افزایش شدیدی پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه نگران پیک های بعدی بیماری هستیم، ادامه داد: عدم فاصله گذاری اجتماعی، ماسک نزدن، مهمانی ها،شب نشینی ها و عدم رعایت مسائل بهداشتی و  ...  موجب پیک بعدی بیماری خواهد شد.

متخصص بیماری های عفونی افزود: هرچه تعداد افراد مبتلا به بیماری بیشتر باشد احتمال تغییرات در ویروس بیشتر می شود و کنترل آن نیز مشکل تر خواهد شد.

دکتر افضلی علائم تنفسی، تب، سرفه، بدن درد، مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ، التهاب چشم را از علائم بیماری کووید 19 برشمرد و گفت: مهمترین و شایع ترین علائم بیماری، مشکلات ریوی است. 

وی همچنین در خصوص واکسن کرونا بیان کرد: آنچه مسلم است این ویروس تا مدتها در جامعه باقی خواهد ماند و با واکسیناسیون و رعایت مسائل بهداشتی بخش زیادی از افراد در برابر آن مصون خواهد ماند.

متخصص بیماری های عفونی همچنین به زمان مناسب مراجعه افراد مبتلا به پزشک اشاره کرد و گفت: با مشاهده علائم ذکر شده فرد باید سریعا به پزشک مراجعه کند تا درمان وی آغاز گردد که البته مقدار ابتلا بیمار به ویروس کووید19 روند درمان را تعیین می کند.

دکتر افضلی خاطر نشان کرد: 30درصد مبتلایان هیچ علائمی ندارند و 55درصد علائم خفیف دارند و لازم نیست در بیمارستان بستری شوند و 15 درصد باقی مانده باید تحت نظر پزشک باشند و درمان دارویی را در بیمارستان انجام دهند.

متخصص بیماری های عفونی خاطر نشان کرد: تغذیه و رژیم غذایی مناسب ، استراحت، دارو، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ، پرهیز از غذاهای چرب ، ویتامین کافی ، مصرف پروتئین می تواند تا مقدار زیادی به بهبود شخص مبتلا به کوووید 19 کمک کند. 

 دکتر افضلی در بخش دیگری از سخنانش به داروهای کرونا نیز پرداخت و گفت: این بیماری یکسال است که بوجود آمده و داروهای موجود قطعی نیست ولی اکسیژن و کورتن و داروهای ضد ویروسی بهترین جواب را در این بیماری داده است.

وی افزود: اطفال و افراد زیر 18 سال ، بانوان باردار  نیازی به واکسن ندارند و گروه های هدف واکسیناسیون شامل پرسنل بیمارستان ها، افراد بالای 75 سال و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای، افراد مبتلا به دیابت نوع دو و افراد مبتلا به فشار خون می باشد.

متخصص بیماری های عفونی در خصوص بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: افرادی که کمون تراپی، رادیوتراپی می شوند نمی توانند واکسن بزنند چون در مرحله فعال بیماری هستند و نقص سیستم ایمنی دارند و باید زمان درمان بیماری کانسر آنان بگذرد و به سیستم ایمنی مناسب برسند وبعد می توانند واکسیناسیون را انجام دهند. 

دکتر افضلی در خصوص طب سنتی هم گفت: طب سنتی در جایگاه خودش محترم است ولی داروها و گیاهان دارویی جایگزین اصلی  درمان بیماری نیست.

?

824 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده