×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 858

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: نظام ثبت سرطان در 10 استان کشور درحال اجرا است

16 اسفند 1395
K2_ITEM_AUTHOR 
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: 40 تا 50درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و 50درصد از سرطان‌ها نیز قابل درمان است و نباید دیگر از این بیماری ترسید بلکه باید برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام آن، برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، رضا ملک‌زاده در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان که در بیمارستان محک برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از 65 انجمن و نهاد خیریه مرتبط با سرطان در کشور، اظهار داشت: نقش انجمن‌ها و مردم در حوزه پیشگیری از سرطان بسیار مهم است .
وی ضمن تاکید بر اهمیت انجام تحقیقات سرطان در کشور، گفت: مهم است که اطلاعات حاصل از اینگونه تحقیقات در اختیار مردم و سیاست‌گذاران قرار گیرد تا بتواند کمک زیادی در پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان آن کند. ملک‌زاده رشد تحقیقات سرطان در کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ابتدا باید در کشور نظام ثبت سرطان به‌صورت دقیق وجود داشته باشد در استان گلستان قبل از آغاز تحقیقات، نظام ثبت سرطان را ایجاد کردیم اما ممکن است در استان‌های کشور با کم شماری سرطان روبرو باشیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در استان‌ها 25درصد از سرطان‌ها کم شماری می‌شد و در بهترین شرایط می‌توانستیم 73درصد از سرطان‌ها را به‌طور دقیق شناسایی کنیم اما در دفتر معاونت بهداشت وزارت بهداشت و در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز زیر نظر رئیس دانشگاه، کمیته‌ای برای ثبت دقیق سرطان ماموریت یافته‌اند تا تخمین‌ها دقت بیشتری پیدا کند و تا پایان سال، گزارش جامعی از میزان شیوع سرطان در ایران به تفکیک استان‌ها تهیه می‌شود.
وی اظهار داشت: در طول 20سال گذشته، بیش‌از 10هزار مقاله علمی توسط محققان کشور با موضوع سرطان در مجله ISI چاپ‌شده که موضوعات آن، سرطان‌های شایع در ایران مانند سرطان‌های معده، پستان و پروستات بوده است. ملک‌زاده یادآور شد: ایران ازنظر رشد تحقیقات علمی در حوزه سرطان با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشورهای دیگر، در رده اول منطقه قرار دارد و از 448مقاله در سال 2006 به 2636مقاله در سال جاری رسیده‌ایم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: مطالعه کوهورت سرطان در استان گلستان، بزرگ‌ترین مطالعه کوهورت خاورمیانه است و خوشبختانه بر اساس برنامه پیش رفته و توانسته‌ایم عوامل خطر سرطان مانند تنباکو، تریاک، چاقی و اضافه‌وزن، مصرف کم میوه و سبزیجات، مصرف الکل، عوامل شغلی، تابش اشعه خورشید، عفونت‌ها و مصرف گوشت قرمز را شناسایی کنیم.
وی گفت: در استان گلستان، عوامل خطر سرطان به‌صورت پوستر در مراکز بهداشت، مدارس و مراکز علمی و آموزشی نصب‌شده، اما در سه سال گذشته نیز 12مطالعه کوهورت با جمعیت تحت پوشش 200هزار نفری مطالعات حوزه سرطان آغاز شده است. ملک‌زاده خاطرنشان کرد: حدود 5درصد از موارد ابتلا به سرطان، ناشی از سابقه فامیلی و بیش از 90درصد آن مربوط به عوامل محیطی است.

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده