چاپ کردن این صفحه

با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی دربیمارستان انجام گرفت.

24 دی 1401
K2_ITEM_AUTHOR 

انجام 71 جلسه کتابخوانی و ایجاد کتابخانه در فضاهای مختلف بیمارستان با بیش از 5000 جلد کتاب

در هر جامعه‌ای تعداد ثابتی فرد کتابخوان وجود دارد. این افراد کسانی هستند که کتاب را می‌خرند و می‌خوانند. نمایشگاه کتاب و تخفیف‌هایی که در جشنواره‌ها اعمال می‌شود، باعث می شود فروش کتاب بیشتر شود اما لزوماً فرهنگ کتابخوانی و سرانه مطالعه را افزایش نمی‌دهد

جا انداختن فرهنگ کتابخوانی بسیار سخت‌تر و زمان‌برتر است از اینکه مردم به خریدن کتاب‌ بپردازند. برای کتابخوانی، باید مردم تلاش کنند و به میدان بیایند. باید به هم کمک کنیم تا فرهنگ کتابخوانی را به معنای واقعی و عملی جا بیندازیم. طرح‌های حمایتی و جشنواره‌ها، افراد کتابخوان را به فروشگاه‌ها می کشاند. اما کسی که اهل کتاب خواندن نباشد اصولاً با این طرح‌های حمایتی سراغ کتاب نمی‌آید؛ چون اعتقاد  دارد کتاب خواندن برای بیکارهاست. برای کسانی است که اوقات فراغت دارند.  

در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. 

هرچند کتاب خواندن برای بیمار و دیدن رضایت و خشنودی در چهره آنان ، بر هر نوع کسالت و خستگی غلبه می کند و نیروی لازم را برای ادامه کار به وجود می آورد ، اما کتابخوان بیمارستانی باید تمرین کند تا وضعیت های غیر قابل پیش بینی محیط کتابخوانی را تحمل کند ، از آن ناراحت نشود و خودرا باآن تطبیق دهد.

ما با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکنون 71 جلسه کتابخوانی برگزارو با ایجاد کتابخانه در فضاهای مختلف بیمارستان با بیش از 5000 جلد کتاب  توانسته ایم اولین بیمارستان دوستدار کتاب در کشور باشیم.

1027 K2_VIEWS
تقی زاده

اشکال یابی جوملا