تشخیص زودرس آب سیاه کلید اصلی در پیشگیری از پیشرفت بیماری است

23 -2665
K2_ITEM_AUTHOR 

جراح چشم و فوق تخصص گلوکوم گفت: تشخیص زودرس آب سیاه کلید اصلی در پیشگیری از پیشرفت بیماری است.

 

دکتر علیرضا سلیمانی، در 48مین وبینار محب که با موضوع آب مروارید و آب سیاه برگزار شده بود، بیان کرد: گلوكوم یا بیماری آب سیاه به معنای بالارفتن فشار داخل چشم می باشد كه می تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه كوری دائمی شود.

وی با بیان اینکه بعضی از انواع بیماری آب سیاه می تواند تا مراحل انتهایی بیماری هیچ علامتی نداشته باشد، گفت: گاهی اوقات هنگامی فرد متوجه بیماری خود می گردد که بسیاری از رشته های عصب بینایی وی از بین رفته و دید بشدت و بطور غیر قابل برگشت افت کرده است.

فوق تخصص گلوکوم ادامه داد: تشخیص زودرس آب سیاه و شروع درمان به موقع؛ کلید اصلی در پیشگیری از پیشرفت بیماری و كاهش دید بیمار خواهد بود.

دکتر علیرضا سلیمانی بیان کرد: بیماری آب سیاه دو نوع است یا گلوکوم با زاویه بسته حاد و یا گلوکوم مزمن یا اولیه با زاویه باز.

وی ادامه داد: آب سیاه با زاویه باز اولیه  نوعی بیماری است  که به تدریج دید محیطی را کاهش می دهد ووقتی متوجه وجود آن می شوند که ضایعات جبران ناپذیر آن رخ داده است. اگر فشار بالای چشم شما ادامه پیدا کند (درمان نشود)، خرابیها ادامه یافته و باعث دید لوله ای می گردد. یعنی فرد تنها قادر خواهید بود اجسامی که درست در مقابلش است ببینید .

جراح چشم و فوق تخصص گلوکوم افزود: آب سیاه با فشار طبیعی چشم مانند آب سیاه با زاویه باز باعث صدمه به عصب بینایی و کاهش میزان دید می شود. اما در این بیماری فشار چشم در محدوده طبیعی می باشد. چون درد ندارد ممکن است زمانی متوجه بیماری شویم که دید لوله ای ایجاد شده و صدمات غیر قابل برگشت به عصب بینایی وارد شده است.

دکتر سلیمانی در ادامه به آب سیاه با زاویه بسته پرداخت و گفت:  گلوکوم با زاویه باریک یا بسته با علائمی چون چشم درد، سردرد، هاله در اطراف منبع نور، مردمک باز، از دست دادن دید، چشمهای قرمز، حالت تهوع و استفراغ بطور ناگهانی بروز می یابد. این علائم ممکن است پس از چند ساعت از بین برود و دوباره پس از مدتی اتفاق بیفتد. در هر حمله قسمتی از میدان دید از بین می رود.آب سیاه می تواند برای دید بسیار مخرب باشد.

965 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده