60درصد کسانی که به کرونا مبتلا می شوند، هیچ علائمی ندارند

20 -2665
K2_ITEM_AUTHOR 

دکتر حسین روزبهانی، فوق تخصص بیماری‌های ریه در 44مین وبینار محب که با موضوع بیماری‌های حاد تنفسی (ویروس کرونا) برگزار شده بود، اظهار کرد: تب، خستگی و سرفه‌های خشک از رایج‌ترین علائم ابتلا به بیماری کووید-19 هستند.

 

وی افزود: بعضی از بیماران ممکن است علائم دیگری مثل درد و کوفتگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال داشته باشند و یا ممکن است 60 درصد دیگر هیچ علائمی نداشته باشند.

فوق تخصص بیماری‌های ریه با اشاره به اینکه در دوران پاندمی همه علائم ذکر شده باید جزو بیماری کرونا بحساب آوریم، خاطر نشان کرد: حتی اگر شخصی به صورت خفیف به این علائم مبتلا بود می تواند ناقل انتشار ویروس باشد.

*قدرت سرایت کرونای انگلیسی بیشتر است

وی اظهار کرد:کرونای انگلیسی یک این ویروس جهش یافته است و تفاوت آن با ویروس کرونای قبلی این است که شدیدا آلوده‌کننده‌ترو کشنده تر است.

 وی افزود: میزان بیماری زایی و سرایت کرونای انگلیسی  زیاد است و افراد مبتلا به این ویروس با یک تماس کوچک می‌توانند اطرافیان را مبتلا کنند. حتی شدت علایم آن بیشتر است اما میزان مرگ و میر آن فرقی نکرده و این تنها نشانه خوب بیماری است. 

فوق تخصص بیماری‌های ریه تاکید کرد: داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد و فقط می توانیم سطح ایمنی بدن را به نحوی تغییر دهیم که آسیب آن کمتر شود تا بیمار زودتر بهبود پیدا کند. 

*آنتی بیوتیک ها تاثیری بر روی درمان کرونا ندارد

وی اظهار کرد: پزشکان و محققان متعددی طی یکسال گذشته تحقیقات زیادی بر روی ویروس کرونا انجام دادند و داروهای مختلفی بر روی بیماران آزمایش نمودند ولی تاکنون داروی ثابتی برای درمان کرونا پیدا نکرده اند.

وی ادامه داد: ویتامین های C –D و داروهای مکمل تاثیری بر روی درمان کرونا ندارد فقط در پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی میتواند نقش داشته باشد

فوق تخصص بیماری‌های ریه همچنین به درمان آنتی بیوتیک ها اشاره کرد و افزود: آنتی بیوتیک ها تاثیری بر روی درمان کروناویروسی  ندارد و نباید این داروها توسط پزشکان و یا به صورت خودسرانه مصرف شود مگر اینکه عفونت باکتریال در کنار این بیماری ایجاد شود

دکتر روزبهانی در ادامه به واکسن کرونا نیز پرداخت و تاکید کرد: هر واکسنی که از طرف سازمان بهداشت جهانی تایید شود، خواهم زد و به نظر کارشناسان  (WHO) احترام می گذارم.

1171 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده