چاپ کردن این صفحه

بهترین دستگاه سنگ شکن در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی قرار دارد/ در این روش بیهوشی و جراحی نیاز نیست

21 ارديبهشت 807
K2_ITEM_AUTHOR 

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر با بیان اینکه سنگ شکن برون اندامی پیزوالکتریک( ESWL)  یکی از روش های درمان سنگ کلیه و حالب در موارد خاص می باشد، افزود: در این روش به کمک امواج اولتراسونیک و یا الکتروهیدرولیک و یا الکترو مگنتیک سنگ هایی که کاندید عمل جراحی نیستند ، تحت درمان قرار می گیرند. 

 

وی ادامه داد: سنگ های کلیه کوچکتر از 15 میلیمتر و سنگ های پروگزیمال حالب (حالب فوقانی) بهترین انتخاب برای این درمان هستند. 

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری خاطر نشان کرد: در این روش نیاز به هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی نیست و به صورت سرپایی انجام می گیرد.

دکتر آرزه گر گفت: موفقیت درمانی در این روش به عواملی از جمله کیفیت دستگاه، مهارت کاربر دستگاه، جنس سنگ و جای سنگ و شرایط بدنی بیمار بستگی دارد و در بهترین شرایط موفقیت حدود 80درصد درمان سنگ وجود دارد. 

وی تاکید کرد: بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی به‌عنوان یکی از مراکز پیشرفته فوق تخصصی در سطح استان و مرکز کشور، با توجه به نیاز فراوان مراجعان اکنون دست به اقدامی شایسته زده و دستگاه سنگ شکن با برند وولف آلمان، که یکی از برندهای معروف در حوزه سنگ‌شکنی برون‌اندامی را در این مرکز راه‌اندازی کرده است.

2338 K2_VIEWS
مسیبی

اشکال یابی جوملا