دستگاه های پیس میکر موجود در کشور از بهترین برندهای روزدنیاست

26 -2665
K2_ITEM_AUTHOR 

متخصص قلب و عروق گفت: دستگاه های پیس میکر موجود در کشور از بهترین برندهای روزدنیاست. 

 

دکتر الهیار گلابچی(متخصص قلب و عروق و فلوشیپ  فوق تخصصی الکتروفیزیولوژی) در 41مین وبینار محب بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی به موضوع پیس میکر یا باطری های قلبی اشاره کرد و گفت: باتری قلب وسیله ای است که قابلیت این را دارد که کند بودن ضربان قلب فرد را تشخیص داده و با ارسال یک جریان الکتریکی، ضربان منظم و طبیعی ایجاد کند و به اصطلاح به آن ضربان ساز می گویند. 

وی با اشاره به اینکه هرگونه اشکال و ایراد در ضربان طبیعی قلب را آریتمی می‌گویند، افزود: از پیس میکر و ICD برای درمان آریتمی قلب استفاده می‌شود. 

دکتر گلابچی در خصوص نصب باطری قلب بیان کرد: این دستگاه زیر پوست بدن و در قسمت فوقانی سینه و یا زیر استخوان ترقوه  نصب می‌شود که عمل نصب باتری در بدن یک عمل جراحی کم درد بوده و افراد از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

وی همچنین در مورد نحوه عملکرد باطری قلبی گفت: عمر این دستگاه طولانی بوده و بازه‌ای طولاني‌ دارد که البته مقدار دقیق عمر باتری به عوامل مختلفی از جمله شرایط بیمار، نوع باتری، چگونگی عملکرد آن و … بستگی دارد. 

متخصص قلب و عروق ادامه داد: باطری هایی که در کشور مورد استفاده قرار می گیرند از برند های خوب آمریکایی و اروپایی است و با توجه به نوع شرکت های و آپشن هایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد و عمر آن به یک‌باره به انتها نمی‌رسد بلکه در یک فرایند تدریجیِ چندماهه این اتفاق خواهد افتاد و در این مدت پزشک فرصت خواهد داشت که نسبت به تعویض باطری قلب اقدام کند. 

دکتر گلابچی همچنین به بعد از نصب پیس میکر نیز پرداخت و تاکید کرد: افرادی که یک دستگاه تنظیم‌کنندهِ ضربان قلب یا پیس میکر در بدن خود نصب می‌کنند برای انجام امور روزانه و فعالیت عادی خود هیچ‌گونه محدودیتی نخواهند داشت و فقط  مواردی هست که برای اطمینان و احتیاط باید توسط این افراد رعایت شود و حتما یک روز بعد و دو ماه بعد و 6 ماه بعد از قرارگذاشتن پیس میکر در بدن به پزشک مراجعه نمایند. 

متخصص قلب و عروق همچنین استفاده کنندگان از پیس میکر را از ورود به گیت های بازرسی بدنی ، ورودی فروشگاه هایی که سیستم هشدارخروج کالا دارند و یا قرار گرفتن در زیر کابل برق های فشارقوی و گذاشتن موبایل در جیب پیراهن و یا هر وسیله با ولتاژالکتریکی بالا در جیب منع نمود.

585 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده