دستگاه شمارنده گلبول‌های خون تولید شد

28 -2666
K2_ITEM_AUTHOR 

دستگاه هماتولوژی آنالایزر فول دیف (سل کانتر) موسوم به دستگاه شمارنده گلبول‌های خون، یکی از تجهیزات پزشکی است که در تشخیص بیماری‌های مختلف کاربرد دارد. این دستگاه با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی «ایران ساخت » شد.

 

به گزارش وبدا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی اسلامی فر مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان هیراب طب عرشیا گفت: این دستگاه برای شمارش گلبول‌های خون و اندازه‌گیری دیگر شاخص‌ها و مواد مرتبط با خون انسان به کار می‌رود. این مسئله باعث شده است که این دستگاه حیاتی و مواد مصرفی مرتبط با آن در تشخیص بیماری‌های مختلفی کاربرد داشته باشد. یکی از بیماری‌هایی که این دستگاه می‌تواند در فرایند درمان و تشخیص آن کاربرد داشته، باشد کرونا است. امیدواریم این دستگاه  از سوی کادر درمان مورد استفاده قرار بگیرد.

تامین نیاز داخلی با محصول ایران ساخت

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان هیراب طب عرشیا در ادامه گفت: یکی از مزایای استفاده از این محصول دانش‌بنیان، کاهش زمان نتیجه‌گری نسبت به روش‌های قدیمی و معمول است. در واقع کادر درمان در زمان بسیار سریعتری از نتیجه تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با خون بیمار مطلع می‌شود و همین موضوع فرایندهای درمانی را سرعت می‌بخشد. قیمت این دستگاه حدود یک پنجم نمونه‌ی مشابه خارجی است و مواد مصرفی آن یک هشتم مشابه خارجی است. سالانه برای ورود این دستگاه و مواد مصرفی آن، معادل 700 میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود

اسلامی‌فر در ادامه گفت: به همین دلیل خروج ارز برای واردات این محصول، توسعه تولید محصول و افزایش تولید داخلی آن یک ضرورت است که این شرکت تلاش دارد آن را محقق سازد تا بازار داخلی به جای دستگاه وارداتی با استفاده از محصول ایرانی، نیازهای خود را تامین کند.

به گفته وی، فعلا صادرات نداشته‌ایم اما متقاضیان بالقوه‌ای از چندین کشور برای خرید این دستگاه وجود دارد که امیدواریم با حل برخی مسائل بتوانیم این محصول را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.  با توجه به اینکه این دستگاه در تمام آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و پاتولوژی، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، دامپزشکی و تمام بیمارستان‌ها و مراکز اورژانسی و مراکز بیماری‌های خاص کاربرد داد، در تلاش هستیم تا سطح تولید آن را افزایش دهیم.

اسلامی‌فر همچنین بیان کرد: پیش از این با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای کسب دانش فنی و ساخت پیش نمونه دستگاه، تسهیلات دریافت کردیم. امیدوار هستیم با کسب حمایت‌های بیشتر تولید مواد مصرفی مرتبط با دستگاه را توسعه دهیم.

426 K2_VIEWS
مسیبی

تماس با بیمارستان

  • آدرس : کاشان. بلوار قطب راوندی- بلوار پرستار- بیمـارستــان فـوق تخصصــی آیت الله یثربـــی (ره) کاشــان
  • ایمیل : info@yasrebihospital.ir
  • فکس : 55621530-031
  • تلفن  : 5590-031

تماس با اورژانس و دفتر پرستاری

  • اورژانس بیمارستان با 16 تخت و مجهز به اتاق تریاژ
  • ترومـا و اتـاق احیــاء و سیــستم مـانیتـورینــگ بیمـار
  • تلفن اورژانــــــس  : 5590-031 داخلی 215
  • تلفن پزشک کشیک  : 5590-031 داخلی 115
  • تلفن دفتر پرستاری  : 5590-031 داخلی 220

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده